aktualizováno | 10.02.2008 16:19:56 | edda | přečteno: 3367x
Historie Berounského vrchu I

      Historii tohoto vrchu začali psát členové AMK Karlštejn již v r.1986 uspořádáním a  obnovením  závodu do vrchu na trati Hlásná Třebáň - Mořina. Tato trať se zapsala do historie v 70-letech, kdy zde byl televizní přenos ze závodu a památnou havárii továrního speciálu v rukou p.Bobka s jezdcem / domnívám se, že to byl Sýřiště/, který se rozhodl po projetí cílem se vrátit a v cíli zkouknout svůj čas!!!!!!!!!!!

     Z roku 1986 se mi vybavuje ukrutná rána Ivo Krále, který v cílové zatáčce přeťal švestku a tím zničil svoji špičkovou Škodu 130RS.... V roce 1987 jsem se již účastnil a závod byl započítáván do malého M ČSR. Z výsledků mám pouze A1300 kde bylo toto pořadí 1. Vak Š130L 3.13,40, 2. Tiefrunk 3.19,70 Š130L 3. Patera Š130L 3.22,40. Ve třídě bylo 25 jezdců! Povšimněte, prosím rozdílu mezi prvním a druhým. V té době byli jezdci, kteří spadli z velkého M ČSSR pro nás, naprosté amatéry, nedostižné hvězdy, a to je právě případ J. Vaka. Pamatuji, že r. 1988 byli jezdci, kteří sestoupili z velkého M ČSSR P. Hejda a J. Stočes.

     AMK Karlštejn se v r. 1992 pokusil obnovit tradici ZAV na Berounsku, avšak na Karlštejně to již nešlo /CHKO/, tak byl zvolen  úsek mezi Berounem a Železnou. Jelo se na mokru a absolutní pořadí bylo - 1. Mičánek 1.12,48 2. Krečmer 1.15,54 3. Studenič 1.18,91 4. Ruisl 1.19,26. J. Studenič využil mokra a se svým VW Golf G60 4x4 se propracoval mezi formulové vozy. A-1300 bylo pořadí - 1. Vavřinec 1.24,10 2. Doubek 1.27,05 3. Stočes 1.30,24.

     Rok 1993 jsem bohužel nenašel. V roce 1994 byla bonbónkem účast jezdců týmu Waltra Pedrazzy a bohužel, také nekvalitní nový asfalt / sypaný štěrk../.  Zvítězil W. Pedrazza časem 3.21,80 2. Kohlmeier 3.44,55 3. Kopecký 3.47,36. Ve třídě A1300 -  1. Liška 4.26,49 2. Doubek 4.28,35 3. Ježek 4.33,98. V tomto roce byl poprvé zaznamenám ústup ze slávy, do té doby nejpopulárnější třídy A1300. Na startu bylo pouze 9 jezdců! 1995 vyhrál absolutně O. Krámský 2.24,30 2, Fešárek 2.25,32 3. Vojáček 2.28,51 4. Vavřinec 2.33,3 5. Nýdrle 2.35,43. Poprvé se zde objevil Patrick Semlbauer ve formuli Ford. Ve třídě A1300 vyhrál V. Šnajdr, který přešel na vrchy z rallye časem 2.47,69, Nka2000 vyhrál J. Voves časem 2.48,88. V r. 1996 bylo abs. poředí toto- 1, Mičánek Lucchini 2.08,40 2. Jupa Reynard 2.17,72 3. Fešárek Reynard 2.20,52. V A1300 - 1. Dlouhý 2.40,92 2. Doubek 2.45,11 3. Liška 2.52,41. V N2000- 1. Hank 2.43,46 2. Trojan 2.44,73

 

       Pokračování příště.

                                                                 Eduard Patera 

edda | 14.02.2008 20:16:05
Děkuji za info, kde je Tvoje přihláška na Beroun!!!?
Ivoš | 14.02.2008 12:22:18
Ahoj,máš pravdu,že nehodu tehdy způsobil V.Syřiště,ale bylo to trochu jinak.Vašek tehdy jel se šk.A2-1150,půjčenou od P.Martinovského. Auto fungovalo super a navíc se jelo na vodě.Protože tel.přenos byl tehdy časově omezený,pořadatel chtěl udělat vyhlášení hned po dojetí u cíle a odchytával jezdce na předním umístění.Vaškovi se tehdy podařilo být třetí,pořadatel ho zastavil a vyzval,aby se vrátil k cíli,kde bude ihned po dojetí vyhlášení.Pravděpodobně vinou nedorozumnění,možná i vinou špatného počasí se Vašek nevydal k cíli pěšky,ale zařadil zpět a k cíli se vydal i s autem.Bohužel ale v tento okamžik dokončoval svou jízdu J.Bobek s továrním speciálem a v místě těsně po cíli došlo ke střetu těchto dvou vozidel...Pro obě auta to byl konec-Martinovského auto se přestrojilo do nové karoserie a v příští sezoně s ním jel M.Heřman,bohužel pro tovární prototyp to byl konec-nebyl zájem o znovuoživení
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007