aktualizováno | 12.02.2010 15:42:06 | edda | přečteno: 4236x
Info ze schůzky org. týmu seriálu

   Ve středu večer se sešel organizační tým seriálu k přípravě sezóny 2010. Za komisi jezdců byl pozván Jiří Šarocha a Ivo Král. Zde jsou body na kterých jsme se po vysvětlení navrhovatele jednoznačně shodli a budou zapracovány do řádů, popř. budou aplikovány na závodech.

 - vyzkouší se nový typ retardéru 2+1+2 znám je  z rally a nájezdem uprostřed silnice.

 - Bude zákaz opuštění prostoru / označen cedulí zákaz vjezdu/ akce v průběhu vlastních jízd bez povolení sport. komisaře, či ředitele se závodními vozy. 

 - PŘÍPRAVNÁ ČÁRA! Každy vůz na ní musí být 20s před svým startem dle startovní listiny. Jinak penalizace 5s. Jezdec, který z důvodů tech. problémů nestihne svůj start, musí ještě před tím zažádat činovníka o povolení startu mimo pořadí. Jarda Malík dostane na rovnání aut pomocníka a bude zde toto, včetně startovního pořadí kontrolovat.

 -  Zkušební závod  Kdyně   Více dle pravidel  rally. Bude vysvětleno zvlášt a bude možno vést diskusi, v Hronově jezdci odhlasují mají-li zájem.

 - ozvučení depa

 - Nepojízdná auta se budou zásadně odstraňovat až při svozech!

 - Mapa tratě ve formátu A3 nalepená na startovacím stanu. Startmaršál zde ukáže jezdci problematické místo na trati.

 -

Radek Jakubský | 27.02.2010 13:10:08
To Roman L: Romane, já tam rám mám. To Edda: Eddo, píšeš, že někdo, kdo odjel 2,5 závodu v SE 1400 nemá do retardérů co kecat, ale já odjel 3,5 :-D
Jarda M. | 15.02.2010 14:47:17
Jenda Kočiš | 12.02.2010 18:43:54 Já jsem nikoho nevolil tak o ničem nevim...:-) A řády nečtu...:-)
Jenda Kočiš | 15.02.2010 12:23:09
Jardo promin ale kdybychom si na to na Živohošti například nevzpoměly tak se na to zapomělo... Ale to určitě taky popřeš. Nemá cenu tady o něčem diskutovat. A nevim proč bych neměl číst řády. Měl jsem je přečtené jednou. A tehdy se o komisi jezdců, nic nepsalo, jestli narážíš na tohle a ani o tom nikdo veřejně nic nevyslovil, komisi jezdců si představuji takovou, kterou zvolí sami jezdci. A to se u této nestalo. Tak se tedy omlouvám že jsem napsal na začátku to co jsem napsal. Nemyslel jsem to špatně, jen jsem to navrhnul a zeptal se jestli by to nešlo sjednotit a Ty se do mě hned navážíš jako že nečtu řády a podobně. Taková diskuze je k ničemu.
Jarda M. | 14.02.2010 21:48:06
Ach jó, tak ještě jednou Jendo. Sjednotit to není tak jednoduchý, záleží na tom jestli je depo pod startem, nebo za cílem, jestli jsou svozy dva, nebo čtyři, kde je víc dablérů, zda na začátku, nebo konci startovního pole, takže kombinací těchto možností je hodně na to, abych je dával do řádů, které stejně nečteš, tak na co by Ti to bylo. Nejsem si jistý, ale myslím, že ne párkrát, ale ani jednou se nezapomnělo na rozpravě na dabléry. To, že někdo na rozpravě nedává pozor, za to už nemůžu. A sakra dableři, nenechte mě v tom samotného, nebo máte stejný dojem jako Honza?
Jenda Kočiš | 14.02.2010 21:09:42
Taky pořád nechápu co tady řešíte s těma retarderama, prostě to tak je a hotovo, jelikož se toho dotýkat nesmíme tak je to uplně fuk z čeho to je, mělo by to být jen dobře vidět, je to prostě součást tratě. Za chvilku se někdo ozve a bude chtít prořezat stromy který jsou moc blízko tratě... to Edda: já jsem myslel že Ty cedule byly jen pro ten daný závod, netušil jsem že to bude takhle stále... Jinak teda super nápad:-D to Jarda M: s těma dablerama jsem byl jen pro sjednocení, aby se to pořád nemuselo řešit, nic víc. Jinak se na to párkrát zapomělo že se musely lidi připomínat samy. Podle mě to působí zbytečnej zmatek a nejistotu. Jinak jsem to nemyslel nějak špatně, jen si myslím že i tohle by mělo být dané, aby se tomu mohly všichni už od rána přispůsobit a nečekat až na rozpravu a pak honem honem na start... PS: Romčo jsi bůh...:-D to s těma betonama mě fakt dostalo. Řekl jsem, to doma a sklidil jsi potlesk...!!!
pepík m | 14.02.2010 20:45:02
Já si myslím,že většina lidí zde chápe retardér špatně,jako"něco,co mne zdržuje,když můžu letět 200km/h a vidím ještě daleko dopředu".Ale zkuste to vidět jako součást tratě,tzn.kdyby tam rostly stromy místo sudů(nebo ten beton,jak říká Roman)a byla to normální zatáčka na trati ve stejné stopě,nikdo o tom vůbec nebude přemýšlet.Naopak bych řekl,že pomalejší retardér je lepší a asi i bezpečnější.
Hovorka | 14.02.2010 19:49:40
No ja to tu čtu jen občas.
edda | 14.02.2010 18:44:49
Ale? Historiků tam bylo asi polovic, nicméně máš pravdu, že v SE se ani žádná změna, o které by se mělo diskutovat, neplánovala, tak nebylo co v této kategorii řešit. Můžeš si zde ve starých novinkách najít jak před Chuchlí zvu VŠECHNY k diskusi.....
Hovorka | 14.02.2010 18:32:53
To EDDA. Osobně jsem po vyhlášení čekal, že se to začne řešit rámy pravidla atd. a pak jste řekli, že poprosíte Historiky k debatě. Tak jsem si říkal, že nejdříve proberete ty H s Háčkama a pak pozvete S a proberou se s eSkama. Ale to už jsem bohužel neregistroval. A ani pak jsme nebyli vyzvání. Jinak já retardéry chci!!! Ale jiné než jsou nyní....To s tím Rally nebudu komentovat tam totiž 5sec. na RZ nic neznamená.
Honza S. | 14.02.2010 14:15:55
ze srandy: Romane to nemuzes srovnavat :D :D :D
edda | 14.02.2010 13:39:36
Hééééééézký Romane! Správnej říďa! Jak si R.H. přišel na to, že to bylo pro H???
Roman L | 14.02.2010 13:32:26
Vážně jsem nechtěl,ale musim to naposledy okomentovat!!!Co furt řešíte???Jeden chce kuželky,druhy sudy a další dva aby nebyly vůbec!!!Jen pro představu to přirovnám k Rally-tak eRZetu si napíšete v běžném provozu pak si to max.2x zkontrolujete a pak závodíte.Na třeba 18km je 5-10 retardéru skoro každy je jiny,jsou v zatáčkách,za horizonty a i v uzkém a nikdo tam nebrečí jako vy tady(samozhřejmě počítam s tím že mi začnete vyčítat že rally a kopce nemúže srovnávat,ale v principu můžu a je to to samé)!!!Vy všichni můžete trénovat celý pátek neomezeně,a někdo neni schopny si zapamatovat 1-3 Ret.???a navíc ještě jede 2 trénikové jízdy!Ještě chvilku a seženu BETONOVÉ rozdělovače dálnic(jsou vidět,mají tunu a nemusí pořád traťák běhat pro odlítlí sud)Retardér je zpomalovací bezp.prvek kterého se prakticky nemáte co dotýkat,natož propalovat s lehkym ubráním!!!To Radim K.:balík slámy?malý by nebyl vidět,a střední má 250-450kg.tak to asi zůstanem u těch soudků ne?!PRO OSTATNÍ:Omlouvám se za můj komentář ale nemohl jsem jinak,Vice se k tomuto tématu nebudu vyjadřovat.......R.Linhart
Hovorka | 14.02.2010 12:42:48
No jo dobrá, tak v Mostě(ten kdo tam nebude má asi smůlu). Jinak v Chuchli byli pozváni k jednání pouze jezdci skupiny H. Bohužel ale nevadí. Tak hezkou neděli všem. Roman
Edda | 14.02.2010 12:37:00
To jsem již psal několikrát také!! Všechny zásadní věci k nové sezóně POUZE na setkání jezdců k nové sezóně / bylo v Chuchli, účast asi 26 jezdců/. Něco jako změnu retardéru lze i osobním jednáním např. v Mostě, nikoliv zde.
Hovorka | 14.02.2010 12:31:02
A kde to má smysl?
Radim Klokočka | 14.02.2010 12:02:06
to:ROMAN H.Co takhle balíky slámy:D Romane.Já bych to nechal jak to bylo a víc bych neřešil prostě do teď to bylo ok.Prostě to bude na jezdci projet Ret.tak aby to bylo rychlý a zaroveň bezpečný jak pro pilota tak i pro auto a to je umění podle mne.Tak to prostě berte sportovně jsme Amateři.Doufám ,že jsem se někoho nedotkl slovem amatér.Díky Radim
edda | 14.02.2010 11:58:33
Romane, kolikrát musím psát, že to zde nemá smysl???
hovorka | 14.02.2010 11:42:20
Dobrá. Chápu že kuželky budou blbe videt. Tak klidně vymyslete něco jiného.např do kuželu násada od lopaty nebo smetáku a na to prapor, je mi to jedno.....a aby si to človek rozmyslel, jak to projet, tak klidně i s penalizací 10sec. Hlavně ať to neniči ty auta... Díky Roman
Edda | 14.02.2010 10:23:32
Jéňo!!! Ty provokatére!!! Ne jenom, že nečteš řády, ale ještě ke všemu jsi slepý!!! Poslední tři závody je před každým retardérem cedule 100x70cm s půlmetrovým vykřičníkem a velkým R!!! JInak prosím již zanechte debyt k retardérům, nemá to smysl / tady na netu/! Odpoledne Vám dám téma k diskusi.
Jarda M. | 14.02.2010 10:10:37
Jendo, nehledej problémy, kde nejsou. Na pořadí dablérů se na rozpravě nikdy nezapomnělo, pokud náhodou i přesto někdo neví, ať se mě klidně zeptá, mně to rozhodně nevadí, na zodpovídání nejrůznějších dotazů jsem dostatečně vytrénován od Tomáše H. Měl jsi v týmu dabléry, tak se Lukáše a Petra zeptej, jestli někdy nevěděli, kdy mají jet. Jinak asi nejde vyhovět všem, protože hodně dablérů je v SE 1400,SE 1600 kteří zahajují,podle nich se to většinou řídí, a Ivoš s Vaškem, kteří se střídali na historiku, těm by se to zase hodilo opačně, ale nikdy jsem je neslyšel slůvkem remcat, prostě, kdy se na rozpravě řeklo, že budou najíždět, tak tam byli. K retardérům se vyjadřovat nebudu, neb tomu nerozumím.
Jenda Kočiš | 14.02.2010 08:52:31
Taky bych rád navrhl aby se sjednotilo střídání a pozice střídajících jezdců ve startovním pořadí a to aby zůstalo po celý rok a ne že se to bude každý závod měnit, pak se každej pořád ptá a je v tom zmatek, potom se na to náhodně zapomene při rozpravě a je zbytečnej problém. A další věc je značení retardérů, pro mě napřílad nějakej nápis nastříkanej na zemi je k ničemu. V Prachaticích a v Berouně třeba kde byly retardery ve stínu a za zatáčkou to pro měl byl docela problém, myslím že cedule o velikosti 100cm na 50cm s napisem RET 100m a třeba i RET 50m by hodně vyřešila. Jinak kde je ratarder dobře vidět samozřejmě jsou cedule zbytečné. Je to jen návrh.
MIREK.P-TK | 14.02.2010 08:42:26
Ten těžký sud působí trochu i na psychiku. Když plastový barel náhodou porazíš, máš trestné vteřinky, když trefíš a zůstane stát, tak vyjdeš bez trestu. Tudíž všichni pojedou podstatně rychleji, než když je tam těžký sud, u kterého je nebezpečí, že Ti při jakémkoli setkání trochu upraví přední část Tvého miláčka.... Retardéry jsou tam prostě proto, aby se před nebezpečným místem zpomalilo, a s tím je třeba se smířit...
Jenda Kočiš | 14.02.2010 08:41:59
Hlavně nechte sudy. Žádný kuželky, to už jsem zažil a je to absolutně k ničemu!!! Promin Romane ale kuželky jsou vážně špatnej nápad. nevim jakej máš posez v autě Ty ale např. já a i dosto ostatních jezdců, co jsem koukal sedí v autě co nejníž a když jsem jel do kuželkového retardéru tak mi cca 30 metrů předním kuželky zmizely pod kapotou a neviděl jsem nic... sudy jsou vyšší a jsou dobře vidět.
Petr T. | 14.02.2010 00:46:13
Honza S : S tim nesouhlasim, u retarderu prece sleduji, zda se sudu/kuzelu nedotknes (jinak je penale = dobre umisteni v haji), esicko skrz nej je dostatecne ostre a tedy zpomalujici, takze muzes ject jak chces rychle, pokud se nedotknes kuzelu, tak te proste to zpomali dostatecne pred nadchazejicim krizovym usekem. Akorat bezne kuzely jsou podle me moc male a vadi to jejich zkoseni, chtelo by to neco jako lehke plastove sudy
Honza S. | 14.02.2010 00:10:36
Romane, chapu te, ale to pak se tam bude litat o to vice... teda myslim :) taky nerad ublizuji autu, ale aspon me to donuti, jet o trosku pomaleji...
Hovorka | 13.02.2010 23:03:23
Chtěl bych poprosit, zda by bylo možné vyměnit sudy za kuželky. Jestli kuželky nemáte, tak nějaké mám a uvolním je. Pokud budou retardéry takové, které neponičí auto, tak mi retardéry nevadí. Díky Roman
Petr T. | 13.02.2010 19:06:00
Ohledne havarii - je bez diskuzi, ze retardery treba v Beroune zapricinili naprostou vetsinu nehod. Na druhou stranu pokud je retarder dobre umisteny (napr. ten posledni trojity retarder v Beroune na rovine a se sirokym vyjezdem bus zastavkou) a presto byla vetsina havarii prave zde, tak si myslim, ze je to takove posledni varovani pro jezdce, kteri ocividne nemaji spravne sestelovane brzdy a prebrzduje jim zadek (Ozzy atd) nebo jeste nejsou vyzrali a meli by prvni dostat svuj zavodak do ruky na okruhu, nez se rozhodnou ject 2 kila lesem mezi stromama bez svodidel..
Petr T. | 13.02.2010 18:59:11
To edda : ja se domnivam, ze retardery by vzdy mely byt udelany tak, aby je bylo videt natolik dopredu, aby nikoho neprekvapily (nekdo treba znat trat jako takovou, ale zapomene na retarder) a nebylo nikdy nutno brzdit nahle a navic v zatacce. Takze v napr. v praxi : pokud je nutny retarder treba nekde pred horizontem a zaroven je pred nim tahla rychla zatacka, musi se dat napr. jeden retarder pred zatackou a dalsi az pred horizont = ze zatacky se vyjede mensi rychlosti a bude cas to v klidu ubrzdit pred dalsim retarderem.
Honza S. | 13.02.2010 16:03:11
to Edda: Diky, presne takhle jsem si to predstavoval :)
Vik | 13.02.2010 15:03:09
Ahoj všichni. Upřímě nemyslím si, že třeba druhý retardér na Benecku by byl nutný. Nestačilo by posunout ten další třeba před ten můstek?
Jarda M. | 13.02.2010 13:04:04
Sukovo klukům z 10:29:08: 1.Dablérů se vždy ptám, kdy chtějí startovat, zda na začátku, nebo na konci a vždy se jim podřídím i když mám někdy jiný názor. 2.Vždy, když za mnou někdo přišel, že má problém, nestíhá a potřebuje delší čas, vždy jsem mu vyhověl s tím, ať si v klidu udělá, co potřebuje, není třeba se ještě stresovat navíc. Chci, aby se na start dostavil každý s tím, že pořádně udělal všechno, co chtěl. Stačí přijít za mnou a říct, Jarda M., posunovač v depu.
edda | 13.02.2010 12:30:43
To Rendy - plně z tebou souhlasím, diskuse ohledně retardérů je zbytečná! Také souhlasím, že musí být postaveny dobře / pozor obě nehody, co zminuješ měly jiné příčiny, než retardér/ Např. Ozzy - při prudkém brždění se zablokovaly zadní brzdy, je několik svědků a s tím již neudělá nikdo nic/. Vždy požádám někoho kdo je vytýčí se mnou / Živohošt - Adámek, Benecko - Král, Hank atd, napadá Tě někdo zkušenejší??? Možná by to mohl být třeba někdo z komise. Rozhodně do toho nemůže mluvit, někdo kdo odjel 2 a půl závodu např. SE1400?! To Honza - Ve sportovních řádech je složení komise, jsou tam jezdci napříč startovním polem. Ano - retadréry ubydou Zbraslav první, Beroun- první.
Rendy | 13.02.2010 12:16:23
To" Roman" zase jsi mne nepochopil retardery stálá diskuze si myslím je dávno uzavřená rčením ,že pravidla určuje ten kdo pořádá podnik .To co jsem se tady vyjádřil je jen třešinka na dortu ,když jsme toto téma diskutovali na chodbě při kouření.....Berte naše vyjádření pouze ,jako připomínku,která by se mohla prodiskutovat........Bezpečnost je prosím na prvním místě,ale největší rány víme všichni kde byli !!!Kdyně a Beroun !!!Tím nechci zlechčit tuto záležitost jen opravdu zvažujte velmi dobře rozmístění a hlavně Eda slíbil pokud Mišáci budou mít rámy retardery ubydou!!! neříkám zmizí!!!Tot bych považoval za ukončené a nechme se překvapit ,jak to bude....Už se těším,jak se budu rozmýšlet z jaké strany ho projedu myslím,že tato metoda bude velmi zajímavá znám ji z Rallye a mohu potvrdit,že spousta lidí s tím má problémy kudy? Mějte se fajn už se to blíží .....
Honza S. | 13.02.2010 11:38:26
Ja nechci vubec do niceho stourat, ale myslim ze kluci jsou z kontrolni komise a to navic jen sk. H. pokud se tedy neco v propozicich a radech nezmenilo. Myslel jsem, ze je nejaky organ jako zastupce jezdcu nebo tak neco a proto ma reakce. Nemyslil jsem, ze kontrolni komise je i pro zastupovani jezdcu treba pro pripady reseni nejakych veci na zavodech (to jsem myslel, ze by se dala udelat nejaka asociace nebo tak neco, co by si zvolili jezdci mezi sebou sami) atd. TO ROMAN a spol.: Ja retardery taky nemusim, vazne je az nemam rad, ale musi se brat v potaz, ze jsou potreba. A pokud je dobre postaven (bohuzel treba nemyslim prave ten novy v Beroune :( - ten se dle meho vubec nepovedl, ale ja tomu nerozumim, jen znam Beroun), tak jsou i zpestreni a presne jak psal Jenda K. - buhvi jak by dopadli urciti jezdci, kdyby tam retarder nebyl a jeli naplno. Jen prosim za sebe a mozna i ostatni - necpete je uplne vsude :) (treba druhy ve Vrchlabi) - tam neni ani takova rychlost a spise je to v tak blbem miste, ze to udela problemy v podstate vetsine jezdcu.
Roman L | 13.02.2010 11:30:07
Sukovi:myslim že na dabléry se to bude vztahovat s určitou tolerancí,ale v případě problému to stačí nahlásit sportakovi nebo mě!!!To Jenda,Radek Jakubsky a Radek Chamola:kluci až budete mít všichni rámy,tak možná nějaky ten retardér zmizí ale většina bude i kdyby jste jeli třeba tankem!!!A jestli chcete a mermo mocí vás tak se..u,tak se pojdte pod to všechno podepsat a já vám s tím rád pomužu.
Sukovi | 13.02.2010 10:29:08
Retardéry nám nevadí, ale máme připomínku ohledně pozdního příjezdu na start. Mělo by se při střídání dablérů dát nejen dostatek času na vystřídání jezdců, ale taky na nejnutnější opravu - konkrétně myslíme přezutí po defektu pneumatiky při jízdě prvního jezdce. Tohle se nám totiž stalo a pokud bude stejný "fofr" při střídání jako vloni, určitě bychom vyfasovali penalizaci. Možná by se k tomu mohli vyjádřit i ostatní dabléři.
edda | 12.02.2010 23:36:23
Radku nezlob se, ale sjezdil jsem hodně kopců po Evropě a retardéry jsou všude!!! A všude z důvodu bezpečnosti!! Možná nebude problém v retardérech... Vždy se ptám kam a JESTLI retardér, ještě zkušenějších / např. Adámek, Hank, Král apod./A JEJICH stanovisko je pro mě směrodatné a ne....
Jenda Kočiš | 12.02.2010 21:26:18
... menší havárie než jednu velkou kterou bychom si mohly vyčítat do konce života...
Jenda Kočiš | 12.02.2010 21:25:30
A ted vážně zase ode mě. Já retardery taky nesnášim a to s těmi častějšími haváriemi v nich je pravda, ale také nutno dodat že ty havárie jsou řekněme převážně velmi lehké. Retardery jsou v nebečných a většinou hodně rychlích místech kde nejsou svodidla. A pokud nebudou mít všechna auta rámy tak jsem radši pro časté a menší
Jenda Kočiš | 12.02.2010 21:19:29
Exemplárně potrestat a všechny...!:-D Ředitele jako prvního...:-D
Radek Jakubský | 12.02.2010 21:04:20
Retardery jsou fajn, aspon jsme si pak vsichni rovni = retardovani a ne jenom nekterí (ja se k nim hlasim) :-D Ne, ted vazne, retardery jsou nejnebezpecnejsi cast zavodu a moc jim nefandim, skoro vubec. Vsadim se, ze nejvic havarek a znicenejch aut bylo z retarderu, teda mnohem vic nez ze zbytku tratí, takže pak je otázka, zda je to opravdu kvůli bezpečnosti...
Rendy | 12.02.2010 20:28:29
Tak sis Romane přeci jen prosadil svou vizi retardérů,ale budiž stejně by byli tak at si každý vybere z jaké strany je lépe spadnout do příkopu.....
Roman L | 12.02.2010 19:59:34
Tak pojd orodovat taky,jestli chceš??Nebo si myslíš že se to celý udělá samo :-)
Jenda Kočiš | 12.02.2010 18:43:54
Já jsem nikoho nevolil tak o ničem nevim...:-) A řády nečtu...:-) Jinak jsem pro okamžité písemné vyjádření těchto samozvaných zástupců k jejich postojům a názorům které hájí...:-) člověk chvilku nedává bacha a už za něj někdo oroduje...:-DDD
MIREK.P-TK | 12.02.2010 18:28:09
Jendo teď si naběhl! U takového Jezdce jako jsi Ty, je to opravdu ostuda...
Roman L | 12.02.2010 14:59:01
Honziku myslim že jich v komisi je 5,ale nejsem si jistý!
edda | 12.02.2010 14:57:37
Jéňo!!!!!!!!! Ty nečteš řády??!
Honza S. | 12.02.2010 14:27:49
taky koukam :D ale kazdopadne komise je dobra vec :) PS: tyto 2 budou zastupovat jezdce i v prubehu roku?
Jenda Kočiš | 12.02.2010 13:09:16
My máme komisi jezdců?:-D
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007