22.02.2010 11:16:48 | edda | přečteno: 4713x
Ford Fiesta Cup
 

Ford FIESTA CUP –mnoho otázek?

 

Na začátku ledna představil ARTFordSPORT úplně nový závodní projekt pro české motoristické nadšence – FordFIESTA CUP 2010 ! V dílnách VMM-motorsport je v přípravě prvních šest závodních speciálů /další budou následovat od Q3/2010 /, které promotér akce přestavuje z poslední „Fordí“ novinky – FordFIESTA model.rok 2010. Pro využítí v české republice byly vybrány dvě disciplíny – RALLYE a ZÁVODY DO VRCHU. S hlavním organizátorem celého projektu FordFIESTA CUP, manažerem a také rallyecrossovým jezdcem ARTFordSPORTu - Jiřím Galuškou jsme se k dostali k plánům,ale i nejčastějším otázkám nového cupového závodění.

 

Kdy kde a jak vznikl plán na postavení CUPu ?

V roce 2009 Ford představil novou evoluci modelu FIESTA-Mk7. Začal jsem hned pracovat na této novince a jako první v Evropě jsem postavil FordFiesta 1,6ARC –speciál pro Mistr.Evropy v rallyecrossu do Divize 1A./viz.foto č.1/ A pak už zapracovala náhoda. V říjnu loňského roku mě oslovil německý partner,že pro jejich šampionát v rallyecrossu by chtěl nabídnout JUNIOR CUP –pro mladé kluky 14-17let. Jestli by můj ARTFordSPORT byl schopen dodat auta na klíč a seriál provozovat. A tím se to celé rozjelo.V listopadu jsme objednali auta a od ledna se v dílnách připravuje šest nových aut.

 

Jak „dlouhý“ tento projekt bude a jak se auta dostanou do čech?

Poptávka a objednávka byla na dva roky v německém mistrovství. Nicméně–po prvním jednání jsme se dohodli na zajímavější variantě. ARTFordSPORT auta nejen postaví,ale bude je také celý rok provozovat a bude je mít k dispozici i pro další využití–na akce v rámci ČR! Tím se otevřela jedna výborná možnost.Využít Fiesty na sportovní podniky v rámci ČR. Rozhodl jsem se proto oslovit pořadatele zajímavých podniků a nabídnout pronájem speciálů také českým jezdcům. Volba padla na RALLYE CUP a ČESKÉ MISTROVSTVÍ-ZÁVODŮ DO VRCHU.

 

Proč Ford Fiesta a proč v dané specifikaci?

ARTFordSPORT je již 8let se značkou Ford spojen. Takže výběr nové CUPovky se zúžil jen na Focuse a Fiestu. Rozhodli finance a pak také to,že FIESTA je úplně nový model,zatímco Focus bude v prosinci 2010 končit. Techn.specifikace –vycházela z platné homologace Fiesty a předpisů pro rallycross. Pro Juniory musí mít auto obsah motoru max.1400 ccm. A když jsme porovnávali parametry fordích malých motorů,padla volba na šestnáctiventilovou třináctistovku. Oproti původním parametrům bude výkon motoru zvýšen o 30Ps a zároveň bude hmotnost auta snížena o 130 kg. Vše ostatní je upraveno dle platné Homologace a předpisů FIA-ochranná ocel.konstrukce,sedačka, 6.bod.pásy, hasící systém, odnímatelný volant,atd. Podvozek bude doplněn a upraven samosvorným diferenciálem QUAIFE a také tlumiči HP Sporting/dle specif.sk.A.

 

Co tedy obsahuje „FIESTA CUP“ a jak jsou řešeny např.pneumatiky ?

FIESTA CUP- bude v ČR k vidění ve dvou disciplínách – v rallye a závodech do vrchu. V každé disciplíně bude hodnocen samostatně a budou se ho účastnit jiní jezdci. Základem pro oba seriály je zajistit NAPROSTO SHODNÁ AUTA-tím že budou servisována pouze námi,zamezíme možným nepovoleným úpravám! Druhým záměrem je snaha nabídnout co nejlevnější a nejjednodušší závodění – my jako promotér zajištujeme přípravu auta, servis a dopravu na akci, stany, náhradní díly, ráfky, palivo a náplně, servisní vozidla a mechaniky. Toto vše je již zahrnuto v ceně za pronájem. Pro zajištění shodnosti promotér zajišťuje a dodává také pneu –pro každou disciplínu samostatně. Takže vlastně navíc si jezdec musí zaplatit jen startovné na jednotlivé akce a cca 5.000 Kč za pneu! Výhodou také je,že pokud si jezdec tzv.podepíše své auto, bude ve stejném startovat celou sezonu. A to stejné také platí pro pneu-i zde si vždy pojede se svými.

 

Kde a kdy v ČR tedy FIESTA CUP uvidíme ?

Pokud se ptáte na CUP jako takový –tak v rallye jsem oslovil pořadatele RALLYE CUPu 2010 – dle kalendáře jsme se dohodli,že FIESTA CUP bude startovat na čtyřech akcích–z nich bude určen celkový vítěz!A pokud bude ze strany jezdců zájem,tak jako Bonus bude možné si auta pronajmout i na SETKÁNÍ „nejen“MISTRŮ RC po skončení sezony a pak také na jeden vložený závod,kterým bude zřejmě RALLYE LITOMĚŘICE v září.

V závodech do vrchu jsem oslovil Edu Pateru a dohodl se na startu FIESTA CUPu na vybraných podnicích v rámci ČESKÉHO MISTR.ZÁVODŮ DO VRCHU. Zde budou Fiesty startovat na pěti dvouzávodech –celkový výsledek tedy bude součet bodů za 10.samostatných závodů.

Přesné termíny a plán startů se pak dozvíte na jejich webech www.rallyecup.ic.cz , www.edda.cz a nebo na našem webu www.artfordsport.com .

 

A kde bude možno vidět první FIESTy v akci ?

Prvním startem,tedy jakýmsi „promo“ bude start dvou Fiest na prvním podniku RALLYE CUPU , 19-20.Března na I.Rallye Plzeň 2010. Zde by měly obě Fiesty startovat mimo závod. Prvním ostrým startem FIESTA CUPu tak bude závod na Autodromu Most – 27.3 –který je startovacím podnikem Českého mistr.závodů do vrchu.

 

Jaké jsou základní podmínky pronájmu?

Velmi jednoduché ! V rámci RALLYE je výhodnější zajistit si celý seriál –za čtyři akce zaplatí zájemce 96.000Kč /tj. 24.000 za jednu akci/ a jen 21.000Kč za pneu /tj. 5.200Kč za akci/. V případě jedné akce je cena 34.000Kč+cena za pneu je 8.000Kč.

V rámci ZÁVODŮ DO VRCHU je opět výhodnější si pronajmout celý seriál – zde pak za pět dvouzávodů zaplatí zájemce jen 105.000Kč /tj.21.000 za jeden dvojzávod/ a celkově za pneu jen 21.000Kč /tj. 4.200Kč za akci/. Cena za jednu akci samostatně je 26.000Kč+cena za pneu 6.000Kč.

Výhodou pro zájemce o oba seriály je, že částku lze platit postupně –tj.vždy před každým závodem příslušnou částku – a to se vztahuje na platby za pronájem i na pneu.

 

Pronájem znamená sehnat si peníze od sponzorů. Jak je to s reklamou na autech ??

Samozřejmě,že na autech jsou naše povinné reklamy. Ale jen na cca 60% plochy. Pro všechny jezdce FIESTA CUPu v ČR bude platit, že na autě dostanou v ceně pronájmu cca 40% plochy –jako hlavní část to jsou dveře,ale také část na předních a zadních náraznících, atd. Na tyto plochy si pak mohou nalepit svoje partnery.

 

A co v případě závady či nehody-jak jsou řešeny opravy,ceny dílů,pojištění,atd. ?

Závady /mimo motoru a převodovky/ jsou v naší režii, jako promotéra. V rámci uzavřené smlouvy o pronájmu je zahrnuta základní SPOLUÚČAST-10.000Kč. Ta se vztahuje na běžné závady - poloosy, spojovačky, ramena, atd. Zároveň se ale také vztahuje na opravu po nehodě-částka za opravu do 10.000kč je vždy v naší režii–takové ty malé odřeniny, promáčklé blatníky, rozbitý nárazník, světla, atd. Nájemce tedy platí v případě nehody až částky za opravu nad 10.000Kč. Všechny Fiesty pak mají samozřejmě standardní základní pojištění. Ohledně havarijního pojištění stále jednáme,ale je to otázka nákladů.

 

Jaký je tedy zájem účast ve FIESTA CUPU ?

Odezva na první info byla různá! V této chvíli máme již pro RALLYE CUP potvrzené 4.jezdce, takže jsou k dispozici poslední dvě volné Fiesty. Zájem o kopce tak veliký není,zatím jsou podepsáni 2.jezdci a s dalšími jednáme. Ale jsem přesvědčen,že na každé akci bude stát minimálně 5 aut na startu.

 

Co bude v plánech pro sezony další?

Uvidíme jaký bude zájem ze strany jezdců. Nebráníme se rozšíření účasti FIESTA CUPu na více podnicích,lze určitě řešit i počet upravených aut. Ale můj záměr je nabídnout novým mladým jezdcům možnost zjistit na FiestaCUPu - co to je závodění…. Ti schopní pak postoupí do ostřejších aut v různých disciplínách-o tom jsem přesvědčen. Koneckonců –nemusíme chodit nikam daleko –náš nejznámější jezdec Tomáš Enge taky začínal v malé Fiestě a v tehdejším FiestaCUPu.

 

Znamená to tedy výchovu vlastního jezdce pro budoucnost?

Vlastně ano. Moji hlavní myšlenkou je, že dvojice vítězů FIESTA CUPu 2010 /v obou seriálech-jak v RALLYE CUPu tak i v ZÁVODECH DO VRCHU/ bude mit možnost startovat v roce 2011 s některým z mých speciálů NewFordFIESTA 1,6ARC v podnicích Mistr.ČR, nebo i v rámci dalších podniků. Takže taková malá motivace navíc….

 

asjuixe | 28.12.2010 04:12:43
ay5e4e jqkpucgxmprt, [url=http://qllahlmkpkld.com/]qllahlmkpkld[/url], [link=http://clokbrcabjhr.com/]clokbrcabjhr[/link], http://atqcqpjhpshr.com/
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007