Zimní přestávka uběhla jako voda a první závod, vlastně dvouzávod, máme za sebou. I letos jsme svou sezónu otvírali na mosteckém autodromu. Kvalitní trať, na jakou sice nejsou pravověrní vrchaři a jejich stroje moc zvyklí, přilákala na start 161 závodníků a to se ještě na všechny zájemce nedostalo, bohužel více jezdců nelze z logistických důvodů odbavit.
Někteří závodníci využili týden před závody Den otevřených dveří na autodromu a zkoušeli něco natrénovat. Bohužel v poněkud džunglovém provozu šlo spíš o snahu nenechat se sestřelit někým, kdo nejen mozek, ale snad i prodlouženou míchu nechal na vrátnici okruhu, než hledání ideálního průjezdu. Lepší příležitost byla při testovacím dnu v pátek před závody. Provoz byl sice také hustý, ale většinou šlo o zkušené a zkušenější závodníky, takže řidičům slabších strojů stačilo pozorně sledovat zpětná zrcátka. Bohužel nemilou situaci zažil náš účastník Mirek Nesvadba, když se na jeho Toyotě zablokovalo přední kolo, vůz opustil bokem dráhu, zakopl a během několika přemetů podlehl totální destrukci. Jezdci se naštěstí nic nestalo, bohužel stroj je na tom podstatně hůř. Smolný pátek zažil i favorit sériových dvoulitrů, Honza Semlbauer, kterému se rozpadl přes zimu revidovaný motor. Honza je ale velký bojovník, do závodu nastoupil s náhradní, neodladěnou Acurou, sice bez ambicí na stupně vítězů, ale závodil. Nároky rychlé tratě v pátek nepřežil i motor ve dvou historických autech, Škodě 130 RS a Porschi. V pátek bylo krásné počasí, ale všichni měli na paměti meteorologickou předpověď, která věštila příchod studené fronty. A opravdu, večer prudký vítr přinesl déšť a znatelné ochlazení. I přes nepřízeň počasí pokračovaly administrativní a technické přejímky, nakonec bylo večer převzato přes 130 jezdců a ještě se čekalo na několik řádně omluvených jezdců na ranní přejmutí. Nakonec se sešlo neuvěřitelných 161 jezdců!
V sobotu ráno tedy nikoho nepřekvapila zima a ošklivě zamračená obloha. Program začal časně rozpravou v 7: 30, následovala seznamovací jízda na tři kola za zaváděcím autem. Závodní provoz je na autodromu povolen od devíti hodin a tak s úderem deváté hodiny vyrazil první jezdec Tomáš Mészároš a tím vlastně otevřel třetí sezónu našeho závodění. Trénink uběhl bez větších zádrhelů a tak se mohlo plynule pokračovat první a hned přejít do druhé jízdy a tím zkompletovat první závod. Tady se ukazovalo, jakou výhodou je okruhové uspořádání, bez nutnosti čekat na svozy. Na autodromu je předepsaná hodinová polední přestávka, kterou jsme trochu zkrátili a odstartovali trénink na druhý závod. Bylo rozhodnuto vypsat druhý závod na tři jízdy, což sice byl odvážný plán při 161 jezdcích (i když odpoledne už plný počet samozřejmě nestartoval) a nutnosti ukončit poslední jízdu do osmnácti hodin, ale odvážnému štěstí přeje a i díky disciplinovanosti jezdců a zodpovědné práci pořadatelů protnul poslední závodní vůz fotobuňku v půl šesté.
Závody v Mostě tedy proběhly ke spokojenosti pořadatelů a snad i většiny jezdců. V některých třídách se objevila nová jména, z loňské sezóny chybělo několik i špičkových jezdců a k lítosti mužské části i rychlá Danča Komárková. Po napínavých a férových soubojích v jednotlivých třídách a sečtení časů mohly být rozdány všechny poháry a jezdci se rozjeli domů. Předvedené výkony i pěkná auta slibují pěknou podívanou i pro celý letošní seriál. Nezapomeňte, sejdeme se za tři týdny na kruhovém objezdu v Točné. Pořadatelský tým se na Vás těší.
J.M.