29.03.2010 10:07:24 | edda | přečteno: 3893x
Most, 27. 3., komentář, 2.část

 Hodnocení tříd

 SE 1400

 První závod nejslabších sériovek vyhrál otec Suk, ale junior dal už rychlým časem v druhé jízdě najevo, že míří výš a opravdu v druhém závodě vyhrál, připsal si i nejrychlejší čas třídy. Hezký progres ukázal jednou třetí a jednou druhý Radek Jakubský, který se jízdu za jízdou pravidelně zlepšoval. Nejlepší nejaponec byl Peugeot Ládi Rosičky, který dokázal během dne získat skalpy i tak rychlých pilotů, jako Petra Tolárka,Jakuba Mészároše i Lubomíra Vrzala. Zajímavostí na startu byl čtyřtaktní Trabant Ivana Mergla.

 SE 1600

 Umístění na stupních vítězů bylo po oba závody totožné. Dvojité vítězství získal Petr Crhák na Saxu VTS. Druhý Mojmír Pribula zřejmě konečně našel správný vůz. Naopak třetí Tonda Široký i když přes zimu opět povyrostl, se stále skládá do rychlého, malého Peugeotu 106. Těsně pod stupni vítězů skončil dvakrát čtvrtý Jaroslav Fikota. V Saxocupu zvítězil František Podhájský před Adamem Maršálem, třetí se umístil rutinér Josef Stočes.

 SE 2000

 Vinou poruchy motoru už při pátečním testování přišla třída o horkého favorita Honzu Semlbauera. Třídu tak s bezpečným odstupem opanoval Martin Čábela s Integrou a získal body za dvě vítězství. Dvakrát druhý byl alfista Láďa Klokočka, třetí také dvakrát Jirka Pilch na Cliu Sport. Honza Semlbauer dělal, co mohl, ale Acura ho na lepší než páté a šesté místo nepustila.

 SE +2000

 Třídu opustili první a druhá z loňské sezóny, Jirka Hák změnil značku auta a tak se čekala napínavá podívaná. Nejlépe se připravil Honza Kvasnička, odměnou mu bylo double, ale těsně na kufr mu dýchal dvakrát druhý Jirka Hák, třetí skončil Viktor Kunst. Stupně vítězů tak kompletně obsadily Tři diamanty. V této třídě se rozhodně se můžeme těšit na další závody a napínavé bitvy.

 E1 1400

 Obligátnímu vítězi Radimu Machovi přijel těžký soupeř, vlastně dva, protože na Pick-upu Kawa se střídali dvojitý vítěz Petr Januška a v prvním závodě třetí Petr Fišer, který dokonce v druhém závodě Radima odsunul až na třetí místo. Mostecký okruh evidentně Swiftu nesvědčí. Radim se určitě těší na klasické kopce. Pozoruhodný byl výkon mladičkého Lukáše Kubíčka s pick-upem získal jedno páté a jedno čtvrté místo. V této třídě se poprvé na závodních tratích objevily Fordy z nového Fiesta cupu. Hezká autíčka, jejich piloti si užívali vzájemné souboje, nakonec se nejlépe a hned dvakrát smál Zbyněk Čermák.

 E1 1600

 Nejrychlejší a tedy zaslouženě dva poháry za první místa si odvezl Vítek Novotný, do jeho Pick-upu se jich ještě asi vejde hodně. Druhý byl dvakrát, a tím vyhrál rodinný souboj na dálku, Jaroslav Fikota jun., třetí místo patřilo střelci Pepovi Čermákovi s s Corsou. Epidemie motorů Honda zde zasáhla Radka Chamolu a zapříčinila smutné odstoupení.

 E1 2000

 Král Honza Kočiš nepřijel, ale nejvyšší stupínek na stupních vítězů prázdný nezůstal. V obou závodech patřil druhé polovině CzechBulls Racing Teamu Pavlu Milanu Černému na Integře. První starty s inovovaným bavorákem přinesly Petru Balíkovi dva stříbrné poháry. V prvním závodě třetí místo vybojoval David Dolínek se „škopel“ Felicií. Ve druhém závodě předvedl neskutečné šestivteřinové zlepšení Josef Pekař a končil tedy třetí on.

 E1 +2000

 V této třídě je povinné vítězství v každé jízdě pro Edu Pateru na Subaru. Přes zimu zřejmě pilně pracovali v libereckých garážích Lotusů. Jejich piloti Lukáš Urban a Petr Suchomel doprovodili Edu na stupně vítězů. V druhém závodě přestal blbnout s možná pro někoho efektními, ale naprosto neefektivními drifty Robert Bezouška a nakonec zaparkoval svého Lancera na třetím místě těsně pod Petrem Suchomelem. V této třídě předvedl naftovou Fabii Honza Vávra nově vybavenou výfukem vzor „Zetor“.

 H 1300

 Sourozenecké duo Kolářových Pavel s Petrem na historických škodovkách opanovalo dva nejvyšší stupně vítězů. Další Škodu na třetí místo umístil Josef Srnský ml.. Premiéru prožil na startu známý závodník a příznivec značky s okřídleným šípem Jaroslav Mašek zatím ještě s tréninkovým Rapidem. Monokulturu škodovek v této třídě narušil Tomáš Cmíral se známou krasavicí z Dieppe, modrou alpínkou A 110.

 H 1600

 Jasná dvě vítězství pro Tomáše Drástu startujícího se vzpomínkou na RVHP, Ladou VFTS. O druhé místo se tahali Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I a David Patera s fungl nově postavenou replikou Citroenu Visa GTi, oběma patřilo tedy jedno druhé a jedno třetí místo.

 H 2000

 Péči mu věnovanou oplatil svému majiteli bavorák Jirky Šarochy a dvakrát jej dovezl k prvnímu místu. Druhý skončil vždy Petr Bořke s unikátní Škodou 200 RS. Třetí místo v prvním závodě získal Ondřej Klejna na Golfu GTI.

 H +2000

 Jarda Rejka přivezl nově postaveného závodního Jaguara XJS, naopak ochuzení startovní listiny zapříčinil už v pátek propálený píst na 911 SC nováčka Jana Marka. Podvakráte zvítězil Ondra Lorenz na Audi Quattro, vždy před Tomášem Klejhou s Mercedesem 190E. S další prémiovou markou, BMW, skončil třetí Filip Spazier, jehož „emtrojka“ těsně stihla časovou hranici omezující ůčast v historické kategorii.

 

Honza Mk. | 29.03.2010 14:20:18
Gratulace všem vítězům i pořadatelům, moc jsem se těšil, časy z testů byly taky docela slušný, ale to zklamání hned v prvním závodě sezony je hrozný. A tak poděkování Zdeňkovi Krobovi za pomoc s odvozem nepojízdného vozu.
Honza S. | 29.03.2010 11:24:08
Diky Jardo, krasny...
Roman L | 29.03.2010 11:16:40
Jardo ty jsi prostě 1 na trhu,zase moc hezký komentář.
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007