V neděli 5.4. jsme na mosteckém autodromu zahájili prvním dvojzávodem druhou sezónu našeho amatérského motorsportování.
Po zimní přestávce byl hlad po závodění značný a tak se startovní listina s limitovaným (jak se v neděli ukázalo, celkem přesně stanoveným)počtem startujících naplnila nebývale časně před vlastním závodem.Jak už to bývá, někdy má technika svou hlavu a tak došlo i na několik náhradníků.Celkem se na přejímkách prezentovalo 148 jezdců.
Ranní program začal seznamovacími třemi koly za pace carem pana ředitele autodromu, aby si závodníci do vrchu zvykli i na jízdu s kopce na části okruhu. Po tomto probuzení a zahřátí začala ve svižném tempu první tréninková jízda. Díky uspořádání autodromu jsme bez čekání na svozy mohli plynule pokračovat druhou tréninkovou jízdou a hned po skončení tréninků odstartovat první závodní jízdu. Zpočátku tento kvapíkový rytmus dělal některým jezdcům problémy se správným odhadem doby najetí na start, ale postupně se vše doladilo. Jen bych pro příště některé z Vás poprosil, pokud si vybíráte někoho, podle koho řídíte svůj odjezd z depa, vybírejte někoho zodpovědného, např. Ivoš K. se řídil podle jednoho z opozdilců, který má vždy celkem dost času, až přišel o druhý trénink.
Závod sám probíhal bez vážnějších zádrhelů, jen zřejmě charakter okruhu umožňující převážnou část závodní jízdy s maximálním zatížením prověřil kvalitu zimní přípravy a výsledkem byl dost velký počet technických závad vystavujících jezdci stopku pro další program dne.
Po krátké pauzičce na oběd odmávl startér Václav ve 13:45 prvního trénujícího druhého závodu. Někteří u vědomí splněné tréninkové povinnosti vynechávali a tak trénink uběhl ještě rychleji než voda a po chvíli se startovalo do závodní jízdy. Závody odsýpaly, v předstartovním prostoru už byli shromážděni jen všichni historici, kteří celé závody uzavírají, resp. mysleli si, že budou uzavírat, když došlo v poslední zatáčce před cílem k intimnímu kontaktu nádherného bavoráka se svodidly, kdy jezdec v nájezdu do cílové rovinky dostal smyk a čelně narazil do betonové boxové zdi, výsledek si dovedete představit. Byl velký problém vůz dostat na odtahovku. Jestli vás to zajímá tak svodidla vydrží podstatně víc než okevlarované BMW, jehož řidič splakal nad výdělkem.Kromě škod na vozidle samém došlo i ke znečištění dráhy takovým způsobem, že v rozumné době nebylo možné trať uvést do odpovídajícího stavu a ředitel autodromu podnik ukončil. Doufám, že tato kaňka nepokazila dojem z hezkých závodů.
Podtrženo a sečteno, jezdci si zazávodili, diváci se měli na co koukat, ve startovním poli bylo mnoho krásných a rychlých aut, od Trabanta po Corvetty, myslím že svou závodní premiéru v Čechách si odbyl Nissan GT-R.Myslím, že se ukázalo, že volba autodromu, jako dějiště prvního závodu našeho seriálu se ukázala šťastnou. Teď tedy vstřebáme dojmy, opravíme a připravíme závodní auta a hurá na Zbraslav!