Máme za sebou druhý podnik našeho seriálu. Po loňské premiéře, která neběžela tak úplně jako švýcarské hodinky, jsme se na letošní ročník moc těšili, ale zároveň se obávali, zda se nám podaří dostat na úroveň, se kterou můžeme být spokojeni jako pořadatelé a závodníci aby se mohli soustředit jen na boj s časem na trati. Někteří tedy ještě na boj s technikou nebo dokonce sebou samými, ale to už pořadatel, díkybohu, na triku nemá. Mohu Vám ušetřit čtení a hned na začátku se pochválím za všechny, kdo pracovali na zajištění závodu a napíšu, že závody proběhly nad očekávání dobře. Připravil jsem se o pointu článku, ale když mám takovou radost, že to klaplo.
V pátek po obědě začalo ožívat jinak celkem ospalé centrum obce Točná a první zájemci o start se začali sjíždět. Po tom, co se nenaplnila přání některých a technickému komisaři Mirkovi Pažoutovi se přece jen podařilo probojovat se předvíkendovou špičkou, mohly začít vedle administrativních přejímek i technické. M.Pažout bere svou práci velmi zodpovědně, zejména v oblasti bezpečnostní výbavy neodpouští, a jak se mohli někteří jezdci v sobotu na vlastní kombinézu přesvědčit, je to jen dobře. Pár jezdců muselo na svých strojích zapracovat, pár se jich dostalo dostalo do Mirkova sešitu, ale nakonec všichni, co dostali razítko, měli auta odpovídající regulím seriálu.Velké vzrušení vyvolal příjezd rarity a vlastně jsme zažili českou závodní premiéru, bomby na kolech, Fordu RS 200. Vozu se dostalo zasloužené pozornosti a přejímky a technické prohlídky se zúčastnilo snad celé depo. Další technickou a závodní lahůdku přivezl A.Jech, jezdec, který smolně přišel v Mostě o bavoráka, přivezl historické Porsche RSR. Po depu se proslýchalo, že v rámci sžívání se s vozem v týdnu před Zbraslaví strávil čas za volantem na Severní smyčce Nürburgského okruhu. Ale na přejímce jsme se setkali i s poršákovým lidovědemokratickým soukmenovcem Trabantem. I tento vůz má mezi diváky velký ohlas. Láďa Rosička přijel opravdu s Peugeotem, dorazil i Václav s Kubíkem a všichni si oddechli.
Po noci, kdy se na závodníky přijela podívat i policejní výjezdovka, aby jim pořála už konečně dobrou noc, jsme se v sobotu probudili do chladného rána, ale jasné nebe dávalo tušit, že jen co se sluníčko dostane trochu výš nad obzor bude teplo. Opravdu celý den bylo hezky.
Den začal rozpravou, po níž se již první jezdci začali řadit ke startu.Jako obvykle, první řazení je trochu nervóznější, ale na to jsme už zvyklí, většina jezdců si najde své místo a další svozy narušuje už jem pár notorických "ale já jsem myslel,že..."Tréninky ubíhaly, přerušovány jen občasným zneprůjezdněním tratě jezdcem, který víc chce než může a zbraslavskou specialitou, průjezdem autobusu MHD, naštěstí se Edovi podařilo vyjednat redukci jízdního řádu, asi je pochopitelné, že úplné zrušení není možné. V trénincích se jezdci seznámili s tratí, která byla v týdnu před závody opravena. Ne všechno se silničářům povedlo zrovna ideálně, zvláště některé krajnice musely být ohraničeny kužely, které bohužel příliš často podléhaly elánu jezdců.
Krátká přestávka na oběd, pořadatelé na trati dostali do ruky klobásu a již se závodníci řadili ke svozu na start první závodní jízdy. Uvolněné vtipkování z tréninku vystřídalo soustředění a napětí. Start probíhal z nového stanu, startér Václav posílal na trať jednoho jezdce za druhým, opět byly nutné prostoje, když přemíra snahy jezdce skončila výletem do botaniky. Naštěstí všechny tyto nehody skončily jen poruchou karoserie, např. Robert Kacálek ozdobil masku svého BMW přírodní dřevěnou dekorací. Obávám se, že tento doplněk výrobce do výbavy na přání nezařadí. Všechny nehody skončily bez zranění. Možná u někoho utrpělo újmu ego, Některým jezdcům neumožnila pokračovat v boji o setiny technika. Láďu Rosičku vypekl Francouz , už je jisté že Láďa má exemplář vyrobený v pátek odpoledne. Ale Láďa se nevzdává. Favorit nejsilnější třídy Aleš Komárek nestačil ještě zažít spolupráci se sekvenční převodovkou a tento nesoulad vyústil technickou závadou.
Omlouvám se, další pokračování ve kterém probereme boje v jednotlivých třídách dodám, až se dostanu k výsledkům. Z Točné jsem totiž odjel ještě před vydáním výsledků, měl jsem toho už tak akorát, za celý den jsem si sedl jen když jsem jel na skútru, takže prosím o chvíli strpení.J.M.