Na svém serveru Autokaleidoskop reaguje Jindřich Lasík na problém Tomáše Drásty.
Ačkoliv je už dvacet let u nás demokracie, nebo si to aspoň myslíme, tak FAS v AČR si to stále vysvětluje po svém. Jakmile vlastní totiž někdo licenci FAS, aby mohl jezdit závody a za ně pořádně zaplatit, tak si nárokuje, že se nesmí zúčastnit žádných jiných motoristických podniků, které nejsou zapsány v kalendáři FAS. Ovšem přeci není možné, aby FAS určoval lidem co mohou dělat ve volném čase a co ne. Všude v zahraničí je každý pořadatel, i té nejmenší akce rád, když se přihlásí někdo, kdo má jméno. Tím hned mnohonásobně vzroste prestiž jeho závodu. Na Ennstal Classic jezdí i piloti formule jedna a nikomu to nevadí.
Ještě na vysvětlenou. Tomáš Drásta závodí déle než čtvrt století, za vlastní peníze a pro radost jako ryzí amatér. S historickým vozem Lada VFTS ukazuje v závodech do vrchu nebo i při rallye, jak vypadaly závodní automobily v 80. letech. Jezdí seriál nazvaný České mistrovství ZAV, který pořádá Eda Patera, jenž se před třemi roky nemohl už více dívat nato, jak se FAS staví k této disciplíně. Právě tento seriál je FASu trnem v oku, a nejradši by ho zakázal – ale nemůže. Hlavním důvodem, proč mu vadí, je počet startujících. U Patery se schází minimálně stovka na každý závod, zatímco podniky pořádaném FAS stojí před „bankrotem“ a jeden pořadatel za druhým ruší závod kvůli nedostatku startujících. Přitom jde společně s rallycrossem o jednu z relativně nejméně finančně náročných disciplín. Právě v rallycrossu je situace podobná, na zónový závod přijede 60 jezdců, přičemž více než polovina zahraničních, kteří vlastně závod zachrání. O nedostatek jezdců si naproti tomu nemůže stěžovat hobby-rallycross nebo volné rallye, které by FAS také nejradši zrušil a zakázal. To nemůže, a tak se snaží aspoň licencovaným jezdcům zakázat účast.
Jsme zvědavi, jak případ Drásta dopadne, ale neděláme si iluze, že by se něco změnilo. Určitě vás budeme informovat.
JL, 12.5.2010
Jeden ze čtenářů serveru www.ewrc. si dál práci a zjistil:
Protože mi to nedalo, tak jsem zapátral ve stanovách a v zákoně. Autoklub ČR je občanské sdružení zájemnců o motorismus .... dle zák. 83/1990 sb. Tento zákon v § 3 říká
(1)Nikdo nesmí být nucen ke sdružování, k členství ve sdruženích ani k účasti na jejich činnosti. Ze sdružení může každý svobodně vystoupit.
(2) Nikomu nesmí být občansky na újmu, že se sdružuje, že je členem sdružení, že se účastní jeho činnosti nebo jej podporuje, anebo že stojí mimo ně.
(Pozn.Pánové z FASu porušují jakoukoli perzekucí za účast na volných závodech).
Tento zákon § 5 dále praví že Sdružení nesmějí vykonávat funkci státních orgánů, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. Nesmějí řídit státní orgány a ukládat povinnosti občanům, kteří nejsou jejich členy.
(Proč bych tedy nemohl pořádat sportovní podnik a být za to pokutován?? pořadatelé nebo časoměřiči??? Pánové z FASu považují občanské sdružení za všemocné. Osobně si myslím, že jakýkoliv spor by FAS musel prohrát i bez dobrého pravníka na straně Tomáše. Doporučuji plné zněné zák. 83/1990 prpostudovat aby jste pochopili jaká práva má fas jako občanské sdružení.)
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout