Team Nutrend racing má za sebou již polovinu evropského šampionátu závodů automobilů do vrchu. Závod, který o víkendu proběhl v italském městečku Trento, patří právem k neobtížnějším podnikům evropského mistrovství. Velké nároky klade jak na techniku, tak především na jezdce samotné. Tradicí závodu je také velmi kvalitní jezdecké obsazení a velká konkurence.
Zástupce Nutrend racing teamu, Václav Janík, dorazil do dějiště závodu ve čtvrtek ráno.Trať měřící neuvěřitelných 17,3 kilometrů s převýšením téměř 1350 metrů pak poctivě trénoval v osobním autě, s kolegou Milanem Svobodou, a snažil se zapamatovat její co možná největší část.
Mechanici teamu Janíkův vůz, který měl po předešlém závodě několik poruch, dokončili těsně před odjezdem. Zároveň pak ještě jezdec absolvoval malý test na části závodní trati Ecce Homo.
Na sobotní den, kdy se teplota pohybovala kolem 40 oC, byly plánovány celkem dvě tréninkové jízdy, během nichž si chtěl pilot vyzkoušet především nastavení vozu. V první tréninkové jízdě zajel Janík desátý absolutní čas. V druhém tréninku došlo ke změně nastavení vozu a Janík obsadil sedmé místo, což bylo v dané konkurenci nad očekávání. Bohužel během sobotního dne došlo k havárii Milana Svobody, která mu již znemožnila nastoupit do nedělního závodu.
Díky rekordní délce trati, je nedělní závod již tradičně pořádán jen jako jedna závodní jízda. Z tohoto důvodu může sebemenší zaváhání výrazně ovlivnit celkové pořadí závodu. Team Nutrend racing v závodě očekával oproti tréninku další časové zlepšení. Bohužel již od startu jezdce trápily pneumatiky, které se na trati chovaly oproti tréninku zcela odlišně. V prvních dvou zatáčkách měl Janík problém vůz udržet na trati a ani v horní části tratě nebylo možno jet s vozem naplno. Bohužel zde došlo i na malý kontakt se skálou, kdy bylo poškozeno přední křídlo formule. I přes tuto nehodu jezdec závod dokončil a obsadil v absolutní klasifikaci celkové jedenácté místo.
Nutrend racing team se nyní rozdělil na dvě půlky. Václav Janík se vrátil zpět do České republiky a mechanici teamu se nyní přesouvají do dějiště dalšího podniku Mistrovství Evropy, který proběhne rovněž v Itálii, tentokrát na patnáct kilometrů dlouhé trati s názvem „Coppa Carotti.“