aktualizováno | 12.07.2010 17:04:23 | dawe | přečteno: 4439x
Vysoké Mýto, 11.7. 2010, komentář

 Horko. Vedro. Žár. Výheň. Pohodové závody. A hic. Ale závody fajn.

 Původně byl narychlo vypsaný závod Českého mistrovství ZAV na autodromu ve Vysokém Mýtě míněn hlavně jako výplň dlouhé, neplánované přestávky v závodním programu seriálu. A nakonec se z akce vyklubal bohatě obsazený, kvalitní podnik s velkou sportovní hodnotou.

 Seznam přihlášených se rychle naplňoval, až v týdnu před závody dosáhl počet přihlášených maximální propustnost tratě, to je 130 jezdců. Všem nám bylo jasné, že nás čekají závody v tropických podmínkách. Naštěstí je zázemí vysokomýtského autodromu vybaveno tekoucí vodou i se sprchami (tentokrát si oproti Kdyni nikdo nestěžoval, že neteče teplá) a tak každý bojoval se slunečními paprsky, jak mohl. Jezdci si mohli mezi dobou, kterou strávili při čekání na start a samotnou závodní jízdou, přece jenom odpočinout a trochu se zchladit. Takovou možnost už neměli pořadatelé po celé trati, od startmaršála, který byl navíc čerstvě po delikátní operaci (o lékařskou zprávu jsem ho nežádal), až po ředitele závodu, který strávil celý den v plném slunci v cílové zatáčce. Jezdci a týmy si tedy pomáhali od vysokých teplot, jak mohli. Největší provokaci si ovšem dovolil pan Kotek, který si u doprovodného autobusu postavil bazén. Už jsem chtěl týmu udělit žlutou kartu, ale zjistil jsem, že je ve vodě už naložený i náš technický komisařJ Nakonec, až na pár spálených vysokých čel a pupíků, jsme výheň rozpáleného asfaltu všichni přežili.

 Závod na autodromu má své zvláštnosti. Ta největší pro vrchaře je, že v jedné jízdě na více kol jsou na trati tři závodní auta současně. Proto pořadatelský sbor v sobotu večer po přejímkách zodpovědně sestavil startovní pořadí a složil do jízd jednotlivé trojice tak, aby jezdci v nich byli vyrovnaní a nedocházelo k dojetí, které by si vyžadovalo opravnou jízdu a způsobovalo zdržení programu. Posunovač depa měl velké obavy z organizace takového systému, který je úplně jiný proti již zaběhlému na našich kopcích, který v podstatě už funguje automaticky. O to větší překvapení nastalo hned v průběhu tréninku, kdy všechno, i díky ozvučení depa místním rozhlasem, běželo jako na drátkách. Všichni jezdci, stálí účastníci našeho seriálu i nováčci, kteří ovšem mezi nás rychle zapadli, si zaslouží velkou pochvalu za výbornou spolupráci a disciplínu.

 Po tréninkové jízdě jezdci ihned nastoupili k první jízdě ze tří, které byly vypsány s tím, že nejpomalejší čas se každému bude škrtat. První jízda se ještě jela na tři kola. Po jejím dojetí bylo ovšem jasné, že při stávajícím počtu startujících a při striktních podmínkách majitele autodromu, kdy jsme měli pevně stanovenou dobu vyklizení areálu, by mohly nastat problémy s časovým harmonogramem. Pořadatelé proto rozhodli zkrátit zbylé dvě jízdy na dvě kola tak, aby všichni měli zaručené tři závodní jízdy. Zbývající dvě jízdy po krátké přestávce na oběd proběhly také bez komplikací. Závody se opravdu vydařily a vypadá to, že jsme našli další trať, kam bychom se rádi vraceli.

 Hodnocení tříd a pohárů

 V dámském poháru dominovala Eva Kleintová, druhé místo vybojovala Katarína Rozsívalová před třetí Dominikou Benešovou.

 První místo v Poháru pro vozy kategorie Youngtimer patří stabilně Ondrovi Lorenzovi na Audi Quattro. Druhé místo vybojoval fanda okřídleného šípu Jaroslav Mašek na výstavním Rapidu. Třetí skončil na BMW závodící Václav Koreš.

 Bohatě obsazený juniorský pohár ukořistil Vlastimil Suk, před druhým Jiřím Krobem a třetím Tomášem Mészárosem.

 Ze tří naftových aut na startu získal nejvíce bodů podle koeficientu Jan Vávra a místo poháru obdržel láhev sektu.

 

  SE 1400

 Ve všech třech jízdách byl nejrychlejší a po právu zvítězil Vlastimil Suk junior. Po první jízdě druhý Tomáš Mészáros nedokázal svou pozici udržet před útočícím starším z rodinného dua Sukových. Těm tak patřily dva nejvyšší stupně. Tentokrát nejrychlejší neSwift nepatřil Láďovi Rosičkovi, ale čtvrtý s Peugeotem 106 skončil Martin Polák. Monokulturu Swiftů v této třídě ještě narušují Petr Žežulka na Favoritu a Petr Svaták na Saxu.

  SE 1600

 Nejpočetněji obsazená jízda měla jasného vítěze. Petr Crhák na Saxu nezaváhal ani v jedné jízdě a vyhrál. O další příčky se už ale urputně přetahovali Mojmír Pribula na Civicu a Marek Hons na P 106. Šťastnější o osm setin sekundy byl nakonec Mojmír. I na dalších místech se vyrovnaně bojovalo. Čtvrtého Jaroslava Fikotu a pátého Antonína Širokého dělilo setin dvacet dva.

  SE 2000

 Favorit třídy Martin Čábela odstoupil již v tréninku, olejové hospodářství jeho motoru si moc nerozumělo s tropickými teplotami. Vítězství vybojoval Jiří Pilch na Renaultu Clio. Druhé místo patří legendárnímu Tomáši Hankovi, který zřejmě dostává nové nářadí jménem Acura do ruky. Třetí místo obsadil Roman Hovorka se starším Cliem.

  SE +2000

 Tradičně první místo pro Jana Kvasničku, který před čistou okruhovou jízdou dával spíš přednost driftu. Pro druhé místo si dojel Oskar Beneš, s jedním ze tří Nissanů GT-R na startu. Třetí místo vybojoval Martin Lev na Subaru Impreza. Ve třídě startovala i jedna žena, na Mini John Cooper Works závodila Věra Luksová-Kultová.

 E1 1400

 Radim Mach (Suzuki Swift), potvrdil pověst, která ho zde v Mýtě předcházela z jeho minulých startů zde v rámci Berg-cupu a jasně zvítězil. Druhý skončil rakovnický Jiří Krob na Peugeotu. Třetí skončil nováček v seriálu Petr Horna na Škodě 120 LS. Čtvrtý Jan Holeček jun. na Favoritu se snažil zlepšit svůj pátý čas z první jízdy, v druhé a třetí jízdě se sice zrychlil, ale to stačilo jen na těsné přeskočení Michala Šmída a jeho Š 130 RS.

  E1 1600

 Vítězství vybojoval Vítek Novotný na Pick-upu, který u vědomí jasného náskoku už ani nenastoupil do třetí jízdy. Vyrovnaný souboj probíhal mezi Petrem Krejzou a Jaroslavem Fikotou jun.na Hondách, kteří se až do konce přetahovali o lepší pozici. Nakonec se to o šest desetin povedlo Petrovi. Na čtvrtém místě skončil s hezkým a rychlým strojem poháněným motorem Honda host seriálu David Mertlík.

  E1 2000

 Nejen vítězství ve třídě, ale i absolutně nejrychlejší čas získal srdcovou jízdou Petr Mužík na Renaultu Clio. Druhé místo na Škodě Felicia vybojoval David Dolínek. Třetí místo obsadil Václav Krejsa na naftové Fabii. Hned za ním se umístil exmistr Evropy v rallycrossu Tomáš Kotek. Ani v této třídě technika nepřála Martinu Čábelovi, který po druhém čase v první jízdě musel odstoupit i zde.

  E1 +2000

 Eda Patera získal povinné vítězství dvěma nejrychlejšími časy, ten ve druhé i přes problémy s poloosou, do třetí už nenastoupil. Druhé místo vyzávodil Jan Vávra na Fabii TDI 4x4. Za ním skončil na třetím místě Jan Vajsejtl. Na startu se objevilo i známé žluté Mitsubishi loňského šampiona Aleše Komárka. Tomáš Kučera se zatím snaží zjistit, co si to vlastně koupil.

  H 1300

  V objemově nejslabších historických vozech získal premiérové vítězství Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR. Na stejném typu startující skončil na druhém místě Jiří Kaláb. Třetí místo vybojoval Josef Srnský na Škodě 110 R.

 

  H 1600

 Navrátilec Jiljí Chmelař dvěma nejrychlejšími časy potvrdil, že si zachovává svou úroveň a získal zlatý pohár. Druhé místo patřilo Citroenu Visa s Davidem Paterou za volantem. Za ním na třetí místo na stupních vítězů vystoupal Pavel Maier s Fordem Escort Mk.I.

  H 2000

 Nejslaběji obsazenou třídu vyhrál její favorit, Ivo Král na Golfu. Za ním skončil Martin Slezák na BMW 2002. Petr Bořke zapracoval a přivezl už opravenou Škoda RS 200, kterou se mu podařilo na Zbraslavi nabourat. Odměnou za hezkou práci mu bylo třetí místo.

  H +2000

 Zajímavý a nečekaný boj se odehrál v této třídě. Zdánlivě neotřesitelné postavení Ondřeje Lorenze s Audi Quattro se pokusil dobýt Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru. Po první jízdě byl třetí, ve druhé a třetí Ondru porazil, ale manko smáznout už nedokázal. Nakonec tak přece jen zvítězil Ondra před Jardou. Třetí místo patřilo Václavu Korešovi na BMW.

 

 Jarda Malík

  
ezmudt | 28.12.2010 04:12:56
loHPpv nzjkjhjwtydd, [url=http://bwyyoucjbrak.com/]bwyyoucjbrak[/url], [link=http://kcjedqlouefp.com/]kcjedqlouefp[/link], http://zgieatreqpal.com/
Tomáš Novák | 15.07.2010 16:33:40
Děkuji za perfektně připravené závody, jel jsem poprvé a nemělo to chybu. Jen to počítání okruhů bylo horší, ale díky řediteli a jeho vlajce jsem to zvládnul.
rosi | 12.07.2010 18:10:50
Velké poděkování za Scuderia Strašnice!!!!!Líbilo se mi to:))
Ivoš | 12.07.2010 12:13:01
Sešlo se to opravdu nádherně-počasí,bezpečná a zajímavá trať,velké a příjemné zázemí. Za sebe můžu jen chválit,jen mi dělalo potíže nejdřív počítat do tří,a dokonce potom i do dvou...Nebýt mávání mé přítelkyně(které se mi jednou taky podařilo přehlédnout) a mávání ředitele-asi bych tam kroužil ještě dnes..Ivoš
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007