aktualizováno | 28.07.2010 11:16:33 | edda | přečteno: 4432x
Historie

Škoda 110 R vyjela před 40 lety.

  Před čtyřiceti lety zahájila Škoda Auto, tehdy Automobilové závody, národní podnik, výrobu sportovního kupé Škoda 110 R. Vůz navrhli a do výroby prosadili zaměstnanci pobočky v Kvasinách, který se po spojení s mladoboleslavskou Škodou zabýval výrobou menší série užitkových a sportovních vozů včetně Felicie.

    Více na - http://www.autokaleidoskop.cz/Historie/Skoda-110-R-vyjela-pred-40-lety/

Ivoš | 28.07.2010 12:22:50
Tak to zvýšení výkonu sakra odbili!!! To může u ladičů-začátečníků-vzbudit dojem,že ,,jen" uhobluju hlavu a mám tam 20 lipicánů!!! Pěkná blbost,motor měl úplně jiné písty,odlehčené,jen na 3 kroužky a navíc vrchlík nebyl rovný,ale klenutý(vyší komp.poměr,lepší spalovací prostor),další úpravou byl o ,,něco" ostřejší vačkový hřídel,změněná páka vahadel(tím se dosáhlo u mot.OHV většího otevření ventilů),zcela přepracovaný sací i výfukový trakt(byl poprvé použit dvojitý,spádový karburátor Jikow-po zkušenoste s produkcí verze pro sport A2-1150) U A2 byl navíc zcela jiný odlitek hlavy s více kanály(tzv.osmikanál,zatím co v seri byl jen 5.kanál) U A2 byl montován dvojitý spádový karb.zn.Weber. Mimo vozidel 110R byl tento motor naprosto identický montován do sedanu,v provedení 110LS. Mimochodem,agregáty se dělaly v mateřském závodě v Ml.Boleslavi-jako učedník v letech 70-73 jsem jich určitě taky pár ,,sprznil" Ivoš
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007