aktualizováno | 02.08.2010 19:10:28 | dawe | přečteno: 4613x
Bečov nad Teplou, komentář, 2. Část

SE 1400

 V nejslabších sériových autech zvítězil Vlastimil Suk, druhý z rodinné dvojice, junior, tentokrát zdravotně indisponován, zůstal doma. Vítězné auto bylo po závodě zkontrolováno technickým komisařem, který se za pomoci endoskopu podíval důkladně na vnitřnosti pohonné jednotky a shledal vůz naprosto čistý, odpovídající předpisům pro sériové vozy. Druhé místo a vítězství v juniorském poháru tentokrát připadlo Jakubovi z bratrského dua Mészárosových. Třetí skončil Tomáš Mészáros. Na čtvrtém místě dojel Láďa Rosička, který se pomalu loučí se svou P 106.

  SE 1600

 Ze sedmi účastníků třídy byl nejrychlejší zbraslavský závodník Antonín Široký na Peugeotu 106 před Mojmírem Pribulou s Hondou Civic. Ten sváděl vyrovnaný souboj s třetím Františkem Kouřimským, kterého nakonec předstihl o sedm desetin sekundy.

  SE 2000

 Třída už v tréninku přišla o své dva špičkové protagonisty, odstoupil Martin Čábela a po první jízdě velmi spokojenému Tomáši Hankovi v druhé tréninkové jízdě náhle vzplála Acura. Pohotový zásah hasičů ochránil Tomáše od totální škody. Všichni Tomášovi přejeme, aby Hondu co nejdříve zprovoznil. Vítězství si nenechal od nikoho vzít Michal Slováček na Nissanu Sunny. Pro stříbro si, odpočinutý z dovolené, přijel Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 147. Na třetím místě skončil téměř na domácí trati Roman Hovorka na Renaultu Clio. I tento vůz prošel závěrečnou technickou kontrolou bez závad.

 SE +2000

 Tato třída zná letos jen jednoho vítěze Jana Kvasničku na Mitsubishi Lancer IX. Ten i tentokrát přilétl do cíle před Krásnem vždy nejrychleji a zajistil si další zlatý pohár. Jeho věční pronásledovatelé, Jiří Hák s dalším Lancerem skončil na stříbrném stupínku a na Martina Lva a jeho černé Subaru zůstal bronzový. Ve třídě sice skončil poslední junior David Loskot, ale i to stačilo na pohár za třetí místo v juniorech.

  E1 1400

 Necelé tři sekundy náskoku stačily Radimu Machovi a jeho červenému Swiftu k dalšímu vítězství před Janem Holečkem na Favoritu. Třetí místo vybojoval na siluetě Š 1000 MB družecký  Milan Andruchovič. Památečního Favorita po nějakém čase na start opět přivezli otec a syn Mlejnkovi. Mladší Pepa byl po první jízdě čtvrtý, ale technická závada v druhé jízdě vystavila stop jak jemu, tak otci.

 E1 1600

 Na start se postavili jen dva borci, navíc s nesouměřitelnou technikou (Brian doufám promine) a tak zvítězil Vítek Novotný na Felici Pick-up. Brian Plešek na citroenu Saxo skončil druhý.

 E1 2000

 Petr Mužík na pečlivě připraveném, silném Renaultu Clio nedal soupeřům šanci a jasně zvítězil. Nováček na startu v seriálu Hynek Charvát na Nissanu Sunny se ukázal býti velmi rychlým a po zásluze mu patřilo druhé místo. Třetí místo vybojoval a hezký dárek životnímu jubileu, které slavil na místě, si věnoval Miroslav Mašek na Fabii TDi. Další naftová Fabia s Tomášem Zelnkou za volantem skončila čtvrtá. Po první jízdě třetí Petr Balík v druhé jízdě svou snahu přehnal a skončil ve svodidlech.

  E1 +2000

 Nebývale vyrovnaný boj širší špičky se odehrál v této třídě nejsilnějších závodních aut. Již tréninkové časy ukázaly, že Eda Patera bude mít na této trati tři až čtyři soupeře, kteří ho nenechají jet na jistotu. Po první jízdě vedl Jan Vávra na Fabii TDI 4x4, druhý byl Eda Patera na Subaru WRC 98 a třetí Jiří Jírovec na nádherném Nissanu GTR, všichni ve třech desetinách. A to ještě hned za nimi na sebemenší zaváhání čekali Zdeněk Kožmín a Vladimír Liška. Napětí před druhou jízdou se snad dalo měřit. Nakonec nejvíc zabojoval Eda Patera a absolutně nejrychlejším časem vybojoval vítězství. Byl jediný, kdo se na pětikilometrové trati dostal pod 2 minuty 26 vteřin. Jan Vávra také ve druhé jízdě ještě zrychlil, stačilo to však jen na druhé místo a zároveň vítězství v Poháru diesel. Na třetím místě skončil Jiří Jírovec, jehož tým Invelt racing reprezentovali ještě pátý Vláďa Liška na BMW M3 a sedmý Jiří Linek s BMW 130i. Závod v této třídě na bečovské trati nabídl úžasný sport a zřejmě bude patřit k vrcholům letošní sezóny.

  H 1300

 Objemově nejslabší třídě historických vozů dominoval Jiří Beneš s Mini Cooperem. Druhý skončil Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR. Třetí místo vybojoval mistr čisté stopy Josef Stočes startující na Škodě 100 A2, exempláři z páně Vovsovy sbírky. Pečlivě připravený krásný stroj spolu se šikovnýma rukama a chladnou hlavou opět ukázal, že samotný výkon motoru není všechno. Na start se postavil i další skvost našeho seriálu, Renault Alpine A 110 s Tomášem Cmíralem za volantem.

  H 1600

 Davidu Paterovi přestal Citroen Visa GTI mazat již v tréninku a tak závod přišel o horkého favorita. Zvítězil Pavel Maier na Fordu Escort „dog bone“. Druhý skončil Miroslav Šenk na Ladě VFTS. Třetí místo o třináct setin před čtvrtou Katarínou Rozsívalovou vybojovala vítězka Dámského poháru Hedvika Servusová na Hondě CRX.

 H 2000

 Cestu za dalším vítězstvím si zkomplikoval Ivo Král. V první jízdě dojel s poškozeným autem do cíle, i tak v nejrychlejším čase, ale bylo jasné, že bez opravy to dál nepůjde. Situaci navíc ještě komplikovala skutečnost, že se na svém voze střídal s Jaroslavem Duchkem, z minulosti známým a úspěšným závodníkem. Nakonec za vydatné pomoci Jana Kočiše, Ivo vůz na start připravil a i organizačně se podařilo zvládnout odstartovat a dokončit závod oběma jezdcům. Ivo tak na vítězství musel zapracovat ještě víc, než je normálně zvyklý. Druhý skončil Martin Slezák na BMW 2002. Další 2002 na stupních vítězů patřila Jiřímu Šarochovi. Na start se postavil i další známý jezdec z minulosti Jan Heřmánek na Alfě Romeo 75. Vůz zatím trpí dětskými nemocemi a tak si ještě Jan bude muset na plnokrevné závodění počkat. 

 

  H + 2000

 Ondřej Lorenz Na Audi Quattro nejen zvítězil v této třídě, ale i v Poháru pro youngtimery. Po první jízdě sice vedl Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, ale Ondra dokázal ve druhé jízdě zrychlit o více než tři sekundy a Jardu porazil. Třetí místo vybojoval stále se lepšící Stanislav Urbánek na Fordu Capri. Ten se v druhé jízdě zlepšil dokonce o pět vteřin a překvapil Pavla Baumgartnera, který skončil čtvrtý a druhý v youngtimerech před třetím pohárovým soupeřem Janem Markem na Porsche 911.

 

 Jarda Malík

eoiVXZngXdvEAew | 13.01.2011 18:49:15
AWZdZq tkiwekqdmepp, [url=http://gjaxllafewkf.com/]gjaxllafewkf[/url], [link=http://vqstgeicfazt.com/]vqstgeicfazt[/link], http://njdeghcvikbj.com/
dybdbdv | 28.12.2010 04:15:09
qBaqUE qwifthicwtft, [url=http://cwgoahkbiwhc.com/]cwgoahkbiwhc[/url], [link=http://xxkopgmfpgmm.com/]xxkopgmfpgmm[/link], http://ukrmqtiheoli.com/
Oranžáda | 04.08.2010 22:22:43
Byli jsme s mladým v sobotu na "kukačce". Udělal jsem pár fotek a jsou na našich stránkách www.oranzada.estranky.cz
Ivoš | 04.08.2010 02:08:10
-neboj,sice trochu pomalu,s porodníma bolestma-ale přeci jen se rodí náčiní do 1,6ek. Pokud dabler z loňského roku konečně doplatí škodu a nezadrhnou se další finance,přibude pežotka 206 z dílny Honzi Kočiše(doufám,že další entrprajs,jako Honzova fabka) Ivoš
Kalderon | 02.08.2010 15:41:21
Tady jsou nějaké ukázkové fotky z parádních závodů. http://www.kalderon-media.estranky.cz/fotoalbum/zavody-do-vrchu/
Jarda M. | 02.08.2010 15:07:45
Omlouvám se, jak to datluji, tak už myslím na další větu a ty jména někdy popletu. A nejen jména...
Petr Balík | 02.08.2010 14:51:52
Nějak si nám Jardo přejmenoval Vítka Novotného na Pokorného :) Člověk chce být rychlejší a takhle to dopadá. Jinak děkuji Martinovi Čábelovi hned po ráně za pomoc s autem.
Brian | 02.08.2010 12:15:20
Jo, jo, všechno prominuto. Však já na Saxu zapracuju. Ať to není takový nepoměr. Alespoň ostatní vidí, že není čeho se bát a mohou se zas příští závod klidně zúčastnit, ať tato třída nezajde na neúčast.
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007