aktualizováno | 09.08.2010 18:01:14 | edda | přečteno: 4630x
Klece a rámy r. 2011!!!

  Jak jsme již informovali, od příštího roku budou povinné rámy ve všech soudobých vozech. Zde je změna která bude zapracována do technických řádů. Pozor na důležitou změnu - u vozů kde není předepsána kompletní klec bude povinná výztuha na straně řidiče.


  Předpisy pro bezpečnostní klece a rámy:

Od sezóny 2011 jsou předepsané bezpečnostní klece pro následující vozy:
všechny vozy skupiny E
vozy skupiny SE +2000
vozy skupiny H +2000
veškeré vozy v nichž startují jezdci mladší 18ti let

Pro ostatní vozy je předepsán bezpečnostní rám s boční výztuhou.
Historické vozy v provedení "Youngtimer" účastnící se maximálně dvou závodů v sezóně, mohou startovat bez rámu.

 Výroba klecí a rámů.
 
 Bezpečnostní klec,musí schematicky odpovídat některému typu klece uvedeném v příloze "J" mezinárodních sportovních řádů.
 Průměr trubky pro hlavní oblouk je min 44x2mm, pro ostatní prvky klece 40x2.
 Pokud jsou pro připevnění do karoserie použity přivařené patky o min. ploše 100cm2, z plechu o síle min 2,5mm, nemusí být dodatečně prošroubovány do podlahy. Boční výstuha u spolujezdce může být ze slabší trubky (neplatí pro vozy jezdců mladších 18ti let).

Bezpečnostní rám musí mít hlavní oblouk z trubky min. 44x2, a zadní vzpěry, diagonálu v hlavním oblouku a boční výstuhu na straně jezdce z trubky min.40x2. Boční výstuha musí být upevněna na hlavním oblouku, a vpředu na zesíleném místě předního sloupku, podběhu, nebo prahu.

  
 Je možné vyrobit i zjednodušený rám, nebo klec z rovných neohýbaných trubek za předpokladu,
 že: hlavní oblouk bude z trubky min. 44x2, a ostatní části z trubek min 40x2. Trubky musí být
 svařeny v prostředku úhlu jimi tvořeného (ne trubky svařené na tupo),a ostatní
 navazující trubky musí být vždy přivařeny také do takto vzniklého uzlu, a tak
 tvořit jeho vyztužení. V tomto případě jsou povinné dvě diagonály v hlavním oblouku!

 Pokud je hlavní oblouk z trubky 40x2, musí v něm být umístěny dvě diagonály z trubky min. 40x2, a minimálně jedna diagonála musí být umístěna mezi zadními vzpěrami !

U všech rámů a klecí je doporučeno je sváry, nebo šrouby na co nejvíce místech
 spojit s původním skeletem.
 Sváry by měly být provedeny v nejvyšší možné kvalitě, a neměly by být broušeny,
 nebo tmeleny.
 Je třeba dbát na to, aby některé části rámu nebránily jezdci v rychlém opuštění
 vozu.
 Veškeré části rámu v dosahu připoutaného jezdce by měly být obloženy měkkým
 materiálem.
 Doporučuje se pod sedačku umístit min. jednu příčnou rozpěru, poskytující jezdci
 ochranu při boční deformaci prahu, nebo podlahy.
 Pro upevňovací patky rámů, je nutno zvolit nejtužší možné místo- podlaha v místě
 zesílení, nosník, výztuha prahu, zesílené místo podběhu a pod.
 Zadní příčná trubka pro uchycení pásů, musí být vždy upevněna níže, než jsou
 ramena sedícího jezdce.
 Pokud je nutno vytvořit nové úchyty pro bezpečnostní pásy, musí být toto místo
 vyztuženo přivařenou podložkou o ploše min. 36cm2.

V případě nejasností ohledně konstrukce, či výroby rámu kontaktujte technického komisaře.
Veškeré konstrukce rámů, které neodpovídají těmto předpisům, je třeba předem konzultovat s technickým komisařem seriálu!

                                       Zpracoval Mirek Pažout

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007